سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی پیرامون نحوه انجام پروژه نرم افزاری

15 نکته برای مدیریت یک پروژه نرم افزاری
1. تیم مناسب را جمع کنید.

در حالت ایده آل ، شما در استخدام اعضای تیم توسعه نرم افزار سازمان خود نقشی خواهید داشت تا اطمینان حاصل شود که مهارت ها و تجربیات آنها با نیازهای شما همسو است. اگر برنامه نویسان قبلاً در آن حضور داشته اند ، ویژگی های شغلی و شخصی آنها را ارزیابی کنید تا مشخص شود کدام یک از توسعه دهندگان برای کارها و اهداف خاص یک پروژه مناسب هستند. وقتی اعضای تیم بتوانند روی نقاط قوت خود تمرکز کنند ، کارها را سریعتر انجام می دهند ، که به مدیر پروژه کمک می کند کار را به موقع و با بودجه انجام دهد.
2. دامنه پروژه را مشخص کنید.

روند تهیه بیانیه دامنه پروژه ، نیازهای تجاری پروژه را تعریف می کند و همچنین مرزها و محدودیت ها را شناسایی می کند. این اطمینان می دهد که همه ذینفعان اصلی درک روشنی از کار پروژه و نحوه ساخت آن دارند. برای تیم توسعه ، احتمال "خزش دامنه" یا افزودن ویژگی های مورد نظر - و کارهای اضافی - بالاتر و فراتر از آنچه در دامنه تعریف شده است ، کاهش می یابد.
3. مهلت ها و نقاط عطف را مشخص کنید.

نقطه عطف مهم روزی است که باید پروژه نرم افزار به پایان برسد ، اما بین تاریخ شروع و تاریخ پایان مهلت های بسیاری وجود دارد. نقشه برداری از یک طرح مدیریت پروژه ، از جمله مهلت ها و نقاط عطف ، با توجه دقیق به اینکه کدام ویژگی های نرم افزار برای کار بستگی به دیگران دارد ، به عهده مدیر پروژه نرم افزار است. روی چهار مرحله اصلی چرخه عمر توسعه تمرکز کنید: شروع ، برنامه ریزی ، اجرا و بسته شدن.

به ویژه مفید است که مشخص کنید کدام مهلت مربوط به کدام دوومیدانی است. ، که به تخصیص منابع برای هر دو سرعت کمک می کند. بعلاوه ، مدیران پروژه می توانند چالش ها یا گلوگاه های احتمالی را شناسایی کنند ، مانند ویژگی ساختن آن ممکن است به خصوص چالش برانگیز باشد یا ویژگی ای که به تیمی از کاربری نیاز به طراحی کامل دارد.